מה חשוב לדעת על אקזיטים של חברות הייטק

המטרה של מרבית מייסדי חברות הטכנולוגיה היא לבנות עסק מצליח שמתגמל אותם באקזיט איכותית. הגיוני לתכנן את האקזיט שלך בשלב מוקדם בחיי החברה. בין אם מדובר בהנפקה ראשונית לציבור, השתלטות על גוגל או מסירת העסק המשפחתי לילדים, תכנון מוקדם מסייע למייסדים לבנות את העסק שלהם בהתאם לתוצאה הרצויה.

סדרת הבלוגים הזו תשתף את מה שלמדנו על איך למקסם את הערך של אקזיט פוטנציאלית

ולספק הדרכה ברחוב על תהליך המכירה של חברת טכנולוגיה. העבודה שלנו כמשקיעים תאגידיים מונחית על ידי הניסיון של עורכי הדין הבכירים שלנו, שחלקם עבדו על מאות מיזוגים ורכישות ברחבי העולם, החל מהנפקות ועד רכישות. אנו משתמשים בחוויה זו כדי לסייע ללקוחותינו בחברות הטכנולוגיה להפיק את המרב מההזדמנויות המיידיות תוך שמירה ומקסום הערך לטווח הארוך של האקזיט.

בבלוג הראשון, אנו חולקים שישה טיפים ליציאות מוצלחות מחברות טכנולוגיה. בבלוגים מאוחרים יותר, נתעמק בפרטים כיצד לבנות ערך בחברת טכנולוגיה כך שתתמקם טוב יותר לצאת.

מכירת ההפעלה שלך לשחקן גדול יותר שיצליח תעזור לחברת הטכנולוגיה או לתרופות הגדולות שלך לקנות סטארט-אפ חדש ולוהט שיהווה ברומטר הצלחה פורץ דרך בשנת 2021 בעמק הסיליקון העולמי.

מיזוגים ורכישות הם חלק נפוץ ממעגל החיים העסקי בענפי הטכנולוגיה ומדעי החיים

וחברות מבוססות רבות נכנסות לשווקים חדשים או רוכשות סטארט-אפים חדשניים בתחומים מתפתחים. שילוב של סטארט-אפ זעיר בחברה גדולה יותר יכול להיות מאתגר, מכיוון שהחברה הגדולה עובדת עם יותר תהליכים ומבנים, בעוד שהסטארט-אפ עובד על מה שיש לו ערך.

רוב ההשקעות של משקיעי מלאך ו- VCs מסתמכות על אקזיט מוצלחת על מנת להשיג תשואה. המשמעות היא שיזמים לא יגלו הון משקיעים חיצוניים, אלא אם הם כוללים אסטרטגיית אקזיט במגרש והתוכנית העסקית שלהם.

Key Takeaways אסטרטגיית אקזיט היא תוכנית מכוונת למכירת השקעה בחברה כנכס פיננסי. אסור לבלבל בין אסטרטגיית אקזיט לחברות למסחר, שכן אסטרטגיות אקזיט משמשות בשווקי ניירות ערך.

אסטרטגיית אקזיט

היא תוכנית מגירה לפירוק עמדה בנכס פיננסי או רכישת מוניטין מוחשי המבוצע על ידי משקיע, סוחר, בעל הון סיכון או בעל עסק אם מתקיימים או חורגים מהקריטריונים שנקבעו מראש. ניתן לבצע אסטרטגיית אקזיט כדי לצאת מהשקעה במצוקה או לסגור עסק שלא משתלם.

היבט מרכזי באסטרטגיית אקזיט

הוא שמומחה הערכת השווי של החברה מסייע ליזם או לקונה לבחון את הנתונים הכספיים של החברה כדי לקבוע את שוויו ההוגן. תפקידו של מנהל המעבר הוא לתמוך בספקים באסטרטגיית האקזיט שלהם. ניתן ליישם אסטרטגיית אקזיט אם ההשקעה או החברה משיגות את יעדי הרווח שלה.

השיחה על אסטרטגיית האקזיט היא ניואנסת, והמייסדים משתמשים בה כדי להראות למשקיעים שהם רואים את הדברים מנקודת מבט אחרת. חברות המבקשות אקזיט שואפות שיהיו לפחות שני מחזרים לתהליך ההשתלטות.

ראוי גם לציין שיש לנו משקיעים שרוצים לצאת מתישהו. הם מבינים את דעותינו בנושא זה ויודעים כי נטפל בהם על ידי בניית החברה שאנו גאים בדרך בה אנו רוצים שתהיה. הראה שהכסף עובר לצוות ולמוצר עליו אנו מדברים.

אתה משיג יתרון אסטרטגי אם יש לך תוכנית אקזיט כך שתוכל לבדוק ולעדכן את העסק שלך בשוק בו אתה פועל וככל שהכלכלה מתפתחת

אתה מזיע ודם כדי להוציא את חברת הטכנולוגיה או הצמיחה הגבוהה שלך מהקרקע. אם אתם רוצים לראות תשואה מקסימלית מהעבודה, הזמן והכסף שהשקעתם וזה משתלם, התחילו במטרה של האקזיט בראש.

לחברות טכנולוגיות בריאות ורווחה יש הכי הרבה משיכות, על פי CB Insights. בשנים 2011, 2012, 2013 ו -2014 רשמו חברות במגזר זה, המגזר הטכנולוגי הגדול ביותר, גידול של 18.1 אחוזים במספר האקזיטים המוצלחים.

באופן לא מפתיע

הזמן הממוצע שלוקח לחברה במגזר הטכנולוגי הגדול יותר לצאת הוא שלוש שנים, ובמהלכן על החברה לגייס את הכספים הראשונים שלה לפני שהיא יכולה לצאת. עבור מייסדים רבים, אקזיט יכולה להיות אירוע חד פעמי הקובע את שגשוגם במשך שנים רבות ואף עשרות שנים. אקזיט היא רגע מרגש ונעים עבור חברות, צוותי הניהול שלהן, העובדים והמשקיעים.

הקפד ליצור צוות ייעודי ומוטיבציה מראש שידריך את העסק שלך בתהליך האקזיט לפי דרישה. צוותים הם גורם ההצלחה המכריע לא רק בצמיחת החברה שלך, אלא גם במהלך האקזיט. בסדרת הבלוגים המלאה הזו נחקור את המכניקה של תהליך העסקה של M & A.

בהנפקה, ליזם יש הזדמנות למכור את ההון העצמי שלו לציבור ולעזוב את החברה. בעוד שהנפקות היו בעבר מצב האקזיט המועדף, שיעור ההנפקות ירד מאז שהתפוצצה בועת האינטרנט בשנת 2000. הדרך הטובה ביותר לצאת מעסק היא מיזוג עם חברה שנרכשה.

 

פיננסים
חן כהן

מה לשאול יועץ השקעות?

שאילת השאלות הנכונות יכולה לעזור לך להפיק את המרב מיועץ ההשקעות שלך. חשוב לשאול שאלות לגבי כישוריו, הניסיון, שכר הטרחה ושיקולים חשובים נוספים של היועץ

למאמר המלא »
פיננסים
חן כהן

מה המשמעות של פנסיה

מהי פנסיה? פנסיה היא סוג של תוכנית פרישה המספקת הכנסה קבועה לאנשים כאשר הם יוצאים לפנסיה. סכום הכסף שמקבל מישהו בתשלום הפנסיה החודשי שלו מבוסס

למאמר המלא »
דילוג לתוכן