מה זה פסיכומטרי

תחום חשוב נוסף בפסיכומטרי היה מבחן האישיות. כיום, מעסיקים רבים משתמשים במבחנים פסיכומטריים הן ככלי מיון לפני העסקה והן כדי להכניס עובדים קיימים לתפקידי עבודה המתאימים ביותר לסוג האישיות שלהם. כמה מהיתרונות העיקריים של נטילת מבחנים פסיכומטריים לתעסוקה כוללים הבנה טובה יותר של האופן שבו מועמדים עשויים להתנהג ובדיקה עקבית ומדויקת יותר של תכונות מסוימות (כגון אינטליגנציה). כדי לעמוד באתגר זה, מגייסים משתמשים לעתים קרובות במבחנים פסיכומטריים כדרך לנתח את אישיותם של המועמדים, כמו גם את כישוריהם ויכולותיהם.

מעסיקים משתמשים יותר ויותר במבחנים פסיכומטריים כאמצעי לבחירת מועמדים לתפקידים

ככל שארגונים שמים דגש רב יותר על התאמה תרבותית, הערכות פסיכומטריות הופכות נפוצות יותר בתהליך הבחירה. כמה מההערכות הפסיכומטריות הפופולריות יותר בשימוש כיום כוללות חשיבה מספרית, מילולית והגיונית.

תיאוריות פסיכומטריות מבוססות על מודל המתאר אינטליגנציה כמערכת של מיומנויות הנמדדות במבחנים מנטליים

מבחנים פסיכומטריים שונים מסוגים אחרים של מבחנים בכך שהם מודדים את הידע, הכישורים, תחומי העניין ותכונותיו האחרות של האדם. תיבדקו לגבי כישורי חשיבה מספריים, מילוליים ולא מילוליים מכיוון שמטרתו העיקרית של המבחן הפסיכומטרי היא להעריך את יכולתו של המועמד לבצע את תפקידי התפקיד או התפקיד.

מבחן פסיכומטרי

הוא הערכה או פעילות המשמשת למדידת האישיות והיכולות הקוגניטיביות של המועמד. מבחנים פסיכומטריים נועדו למדוד את התאמתם של מועמדים לתפקיד בהתבסס על מאפייני האישיות והיכולות הנדרשות (או היכולות הקוגניטיביות). מבחנים פסיכומטריים הם הערכה של אנשים כדי למדוד מאפיינים פסיכולוגיים כמו אישיות או אינטליגנציה.

מבחנים פסיכומטריים בודקים את היכולות וההעדפות של הפרט לספק נתונים שיכולים לעזור להעריך מועמד ש"מתאים" לתפקיד ולארגון

מבחנים פסיכומטריים הם שיטה סטנדרטית ומדעית המשמשת למדידת אינטליגנציה והתנהגות של אנשים. מבחן פסיכומטרי הוא כל פעילות או הערכה הנערכת לצורך הערכת ביצועיו האקדמיים של המועמד וכוללת, בין היתר, כישורים, ידע, יכולות, תכונות אישיות, כישרון ופוטנציאל עבודה/אקדמי.

פסיכומטרי

הוא תחום המחקר הקשור לתיאוריה ולטכניקות של פסיכומטרי, כולל מדידת ידע, מיומנויות, עמדות ותכונות אישיות. פסיכומטרי הוא תחום לימודים בפסיכולוגיה העוסק בתיאוריה ובטכניקות של מדידה. פסיכומטרי מתייחס לתחום המחקר הקשור לתיאוריה ולטכניקות של מדידה פסיכו-חינוכית.

פסיכומטרי מתייחס בדרך כלל לתחום המיוחד של פסיכולוגיה וחינוך הכולל בדיקות

מדידה, הערכה ופעילויות קשורות. פסיכומטרי, שמקורו ביוונית עבור "מנטלי" ו"מדידה", מתייחס לתחום הפסיכולוגיה העוסק בבדיקות, מדידה, הערכה ופעילויות קשורות. פסיכומטרי נמצא בשימוש נרחב בהערכה חינוכית למדידת מיומנויות בתחומים כמו קריאה, כתיבה ומתמטיקה.

לאחרונה

תורת הפסיכומטרי יושמה כדי למדוד אישיות, עמדות ואמונות, הישגים אקדמיים ותחומים הקשורים לבריאות. מכיוון שפסיכומטרי מבוסס על תהליכים פסיכולוגיים נסתרים הנמדדים באמצעות מתאמים, חלק מהמדדים הפסיכומטריים שנויים במחלוקת. חלק מהמועמדים לעבודה חשים שמבחן פסיכומטרי אינו מדד טוב לכישוריהם בפועל, האישיות והתאמתם לתפקיד.

מבחני הערכה פסיכומטריים מתחלקים בדרך כלל לשתי קטגוריות, כלומר מבחני יכולת או מיומנות ושאלוני אישיות ותעסוקה. מכשירים פסיכומטריים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: מבחני יכולת/מיומנות ומבחני אישיות/התנהגות.

מעסיקים עשויים להשתמש בסוגים אלה של הערכות פסיכומטריות

למשל, כדי למדוד את יכולתך ללמוד שפה חדשה, לנהל אנשים או לשלוט בקוד מחשב. מבחן התעסוקה הפסיכומטרי משמש בתהליכי גיוס ופיתוח, לרוב כדי לסייע למגייסים לזהות את המועמדים המתאימים ביותר להגשת מועמדות לעבודה או לקידום, על סמך המידה שבה אישיותם ויכולותיהם הקוגניטיביות תואמות את אלו הנדרשים. להשיג הצלחה בעבודה. תַפְקִיד. מבחני אישיות עוזרים בעיקר למגייסים לזהות תכונות אישיות רצויות שיהפכו אותם למתאימים לתפקיד מסוים בחברה.

חידון אישיות בדוק כיצד אתה צפוי להתנהג במקום העבודה

כגון הסגנון הבין אישי שלך, ההעדפה שלך לניהול פעילויות וכיצד אתה מעדיף לבנות את הזמן שלך. מבחנים אלו מכילים סדרה של שאלות המודדות ומדרגות אינדיקטורים חשובים כמו תכונות מנהיגות ומוטיבציה של מועמדים, כמו גם תכונות הקשורות לעבודה כמו מצפוניות או מצפוניות. מבחני אישיות, המכונים גם מבחני מיומנות, בודקים את התאמתו של המועמד על ידי מדידת תחומי עניין, ערכים, התנהגות ומוטיבציה.

מבחנים פסיכולוגיים המודדים ומדווחים על גורמים פסיכולוגיים פופולריים מאוד בחברות גדולות

המשותף למבחנים פסיכולוגיים הוא "מימד פסיכולוגי" של משתנים הקשורים לביצועים, פוטנציאל ואישיות. ישנם מספר סוגים של מבחנים פסיכומטריים שניתן להשתמש בהם כדי להעריך את הביצועים האקדמיים שלך, הכישורים הקשורים לעבודה, היחס לאנשים ועד כמה אתה עומד בדרישות התפקיד, אומר ג'יימס נארו, יועץ מכירות ראשי ב-85 MBA The Naro Group's Talent אופטימיזציה ודרום ניו המפשייר. מרצה נלווה לעסקים באוניברסיטה, הוא דיבר לאחרונה על פסיכומטרי באירוע בוגרי סדרת מדדים עסקיים בקמפוס SNHU. זה לא מוגבל לנושאי גיוס וקריירה, אלא מכסה את כל ההערכות, החל מדרגות מכוננות K-12 ועד רשימות ביקורת להתמכרות למרפאות רפואיות וקבלה למכללות.

על פי האגודה הפסיכולוגית האמריקאית (APA)

תחום הפסיכומטרי בוחן את התיאוריה והטכניקה של מדידות פסיכולוגיות המכמתות ידע, מיומנויות, עמדות ותכונות אישיות. מכונה לעתים קרובות "אבי הפסיכומטריה", גלטון פיתח ושילב מבחנים מנטליים במדידות האנתרופומטריות שלו. קטל טבע את המונח "מבחן מנטלי" והוא אחראי על המחקר והידע שהובילו בסופו של דבר לפיתוח הבדיקות המודרניות. ג'יימס מקין קאטל, שקרא להערכות פסיכומטריות מבחנים מנטליים, הרחיב על עבודתו של גלטון.

בנוסף

ספירמן ות'רסטון תרמו תרומות חשובות לתיאוריה וליישום של ניתוח גורמים, טכניקה סטטיסטית בשימוש נרחב בפסיכומטרי. אחת התיאוריות הראשונות בפסיכומטרי היא בזכות הפסיכולוג הבריטי צ'ארלס אי ספירמן (1863–1945), שפרסם את המאמר הגדול הראשון שלו על מודיעין ב-1904. בשילוב עם מתכונת הראיונות המסורתית, זה מאפשר בחירה טובה יותר של מועמדים, מצמצם את העובדים מחזור, ומזהה מהר יותר את המנהיגים העתידיים של החברה שלך.
לעוד מידע בתחום של מה זה פסיכומטרי והקלות בפסיכומטרי יש לבקר באתר mtml.co.il

פיננסים
חן כהן

מה לשאול יועץ השקעות?

שאילת השאלות הנכונות יכולה לעזור לך להפיק את המרב מיועץ ההשקעות שלך. חשוב לשאול שאלות לגבי כישוריו, הניסיון, שכר הטרחה ושיקולים חשובים נוספים של היועץ

למאמר המלא »
פיננסים
חן כהן

מה המשמעות של פנסיה

מהי פנסיה? פנסיה היא סוג של תוכנית פרישה המספקת הכנסה קבועה לאנשים כאשר הם יוצאים לפנסיה. סכום הכסף שמקבל מישהו בתשלום הפנסיה החודשי שלו מבוסס

למאמר המלא »
דילוג לתוכן