האם השתלות שיניים ישפיעו על mri

הערכה של חפצי תהודה מגנטית הנגרמים על ידי שתלים דנטליים מתכת וסיווג החומרים הדנטליים בהם נעשה שימוש. אתגרי MRI בחולי שתלי טיטניום במהלך 3 העשורים האחרונים, השתלי טיטניום ניתוחים נבדקו במספר רב של מחקרים עבור חפצי בטיחות, תאימות ואבחון הדמיה.

כמעט כל המחקרים הגיעו למסקנה שרוב השתלים הלא פרומגנטיים בטוחים לחולים שעוברים MRI [6-9]

הסיכון לסיבוכים הקשורים בהשתלה הוא נמוך מאוד וניתן להשתמש ב-MRI בבטחה בחולים עם שתלים. למרבה הצער, לא כל החומרים הדנטליים המשמשים ברפואת שיניים משקמת ואסתטית תואמים ל-MRI.

השדה המגנטי החזק של סורק MRI יכול להשפיע על שתלים רפואיים המכילים מתכת או מגנטים

כאשר זה קורה, השתל יכול לנוע או להתפתל בתוך גוף המטופל, ולגרום לאי נוחות, כאב או פציעה. מטופלים עם שתלי מתכת, כגון שתלי שבלול (המכילים בדרך כלל גם מגנט), צריכים להיות מודעים לסיכון זה ולוודא שאנשי מקצוע בתחום הבריאות ומומחי MRI מודעים לשתל שלהם כדי שיוכלו לנקוט באמצעי זהירות מתאימים. מבחן.

מכיוון שמכשירי MRI משתמשים במגנטים חזקים

שתלי מתכת טומנים בחובם סיכון מיוחד של נדידת שתלים פוטנציאלית וחימום בתדר רדיו (RF) של השתלים, מה שעלול לפגוע ברקמה שמסביב [11]. לפיכך, האינטראקציות השונות בין MRI לבין שתלי מתכת הן כה חזקות עד כי תיתכן גם עקירה הנגרמת על ידי MRI של הסטנט [10]. נוכחות של שתל מתכת בגופו של מטופל במהלך סריקת MRI עלולה להיות מסוכנת עקב האינטראקציה המוגזמת של השדה המגנטי. חלק מהשתלים גורמים למטופל להרגיש מוחשי במהלך בדיקת MRI.

רצינו לברר אם חולים עם שתל מפסיקים את MRI לעתים קרובות יותר מאשר חולים ללא שתלים

בנוסף, רצינו לדעת האם מספר השתלים של המטופל משפיע על מספר סריקות ה-MRI שנקטעו. מאחר שאנו משתמשים בסורקי 3T מיצרנים שונים, שבאחד מהם יש תוכנה להתאמת סריקות MRI לתנאי הגבול של השתל ("ScanWise מבית פיליפס") במוסד שלנו, העלינו השערה 3. חולים עם שתלים שנסרקו ללא "ScanWise" האפשרות תפריע לבדיקות MRI תכופות יותר.

אם אינך בטוח לגבי החומר ממנו עשויים השתלים

תמיד תוכל להתייעץ עם רופא השיניים שלך מראש. אם למטופל יש כתר מתכת או מסגסוגת חרסינה, עליו להתייעץ עם רופא השיניים שלו לפני ביצוע בדיקת MRI. סתימות מתכת, כתרים עם תשתית מתכת, מכשירי יישור שיניים ואפילו שיניים תותבות עלולים להכיל חומרים פרומגנטיים שעלולים להפריע לסריקות MRI.

מכיוון של-MRI יש שימושים רבים

חשוב להבין אילו מתכות יכולות לחדור ומה לא. מגנטים יכולים למשוך רק סוגים מסוימים של מתכות, וזו הסיבה שהם הבעיה היחידה ב-MRI. רוב הטיטניום, סגסוגות הטיטניום והזירקוניה המשמשים בשתלים דנטליים אינם מתכות פרומגנטיות, ולכן הם בטוחים לחלוטין ב-MRI דרך הפה. באופן דומה, אם יש לך שתלי טיטניום או סגסוגת זירקוניום, MRI בטוח לחלוטין.

למרות שתלי שיניים טיטניום וזירקוניום לא יפריעו לסריקות MRI

טיפולי שיניים קודמים עשויים להוות אתגרים עבור טכנאי MRI. למטופלים הבוחרים בכתרי מתכת יש לפעמים בעיות מאוחרות יותר: במיוחד הם עלולים לדאוג מהאינטראקציה בין הכתר ל-MRI. כאשר מחליטים אם מטופל צריך לקבל MRI, על הרופאים לשקול את היתרונות של הדמיה ואת האפשרות של עיוות תמונה עקב שתלים. למרות שהמתכת בשתל יכולה למנוע ממך לעבור בדיקת MRI, זה לא תמיד המקרה.

שתלים מסוימים

כגון ממריצים עצביים, קוצבי לב או שתלי שבלול, היו פעם מסוכנים, אך כיום נחשבים מותנים ל-MRI, על פי טיילור ווית'ם, ראש תחום איכות ובטיחות ה-MRI ב-RAYUS. כדי לברר מהם התנאים הללו, מומחי RAYUS שלנו פונים ליצרני שתלים כגון Medtronic או Boston Scientific. אלו הם רק חלק קטן מהשתלים הדורשים מידע מפורט כדי לקבוע תאימות ל-MRI. רופא השיניים צריך לדעת ממה עשוי השתל (ולא "רק טיטניום") וממה עשוי הכתר או הגשר שמחוברים לאותו שתל.

אם למטופל יש כתרים דנטליים ממתכת, ייתכן שהרופא יצטרך למצוא עבורו חלופה ל-MRI. אבל לפעמים שחזור שיניים ממתכת, כגון כתרים דנטליים וסתימות אמלגם מתכת, עלולים להפריע להדמיה, במיוחד MRI.

שיקום שיניים יכול לייצר חפצים בסריקות MRI ו-CT

בשל הנחתה חזקה של קרן רנטגן על ידי מתכות, תמונת ה-CT מושפעת ביותר מסגסוגות שיניים. בעיות נדירות, אבל לא ניתן לבטל אותן לחלוטין. עם זאת, אם שחזורי השיניים שלך מייצרים שדות מגנטיים חזקים יותר, הם יכולים לעוות את התמונה ולמנוע מרופאי שיניים ללכוד את הפרטים העדינים שהם רוצים לראות ב-MRI.

פרמטר מעניין

הוא שכמו חפצי מתכת, שתלים דנטליים יכולים לעוות תמונות MRI סביב האזור שלהם. סתימות וסדי שיניים בדרך כלל אינם מושפעים משדות מגנטיים, אך הם עלולים לעוות את התמונה של הראש או הפנים. למרות ש"חפצים" אינם מזיקים למטופל, הם עלולים לגרום לבעיות כאשר הכתר וה-MRI מקיימים אינטראקציה. אם המטופל מונחה לבדיקת MRI של חלק בגוף בסמוך למיקום החומר הפרומגנטי, עלולים להופיע חפצים על התמונה, שעלולים לטשטש את האזור; ובכך הופך את חקר התמונות לבלתי מספק או עשוי להיות חסר תועלת.

טכניקות שיניים נרחבות עם תכולה גבוהה של מתכות פרומגנטיות בחלק מהמקרים הנדירים עלולות להוביל לפסילת מטופל אפילו לצורך הליך MRI

מטופלים עם שתלים רפואיים או מתכות אחרות בגוף או על גבי הגוף לרוב לא מצליחים להיבדק ברוב בתי החולים; רופאי ייל פיתחו אסטרטגיות המטפלות לעתים קרובות בבעיה זו. נטל, DDS, מטופלים רבים שואלים אם השתלות שיניים יפריעו להליכים רפואיים אחרים הדורשים MRI.
למידע מורחב בנושא של השתלת שיניים ביום אחד ניתן להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

מכיוון ש-MRI הוא בעצם מגנט גדול, לא בטוח שתהיה מתכת כלשהי ליד המכונה, במיוחד אם היא חלק משתל.

המגנט החזק בשימוש במהלך הסריקה יכול להשפיע על כל שתלי מתכת או פסולת בגופך

בנוסף להשפעות הפסיכולוגיות האפשריות של שתלי מתכת (או גופים זרים) במטופלים, ידועות האינטראקציות האפשריות בין שתלים לשדות מגנטיים סטטיים, שדות בתדר רדיו ושדות שיפוע של הסורק במהלך הדמיית תהודה מגנטית [1]. שתל המתכת הפרומגנטי נשאב לתוך השדה המגנטי הסטטי העוצמתי B 0 של סורק ה-MRI [1].

פיננסים
חן כהן

מה לשאול יועץ השקעות?

שאילת השאלות הנכונות יכולה לעזור לך להפיק את המרב מיועץ ההשקעות שלך. חשוב לשאול שאלות לגבי כישוריו, הניסיון, שכר הטרחה ושיקולים חשובים נוספים של היועץ

למאמר המלא »
פיננסים
חן כהן

מה המשמעות של פנסיה

מהי פנסיה? פנסיה היא סוג של תוכנית פרישה המספקת הכנסה קבועה לאנשים כאשר הם יוצאים לפנסיה. סכום הכסף שמקבל מישהו בתשלום הפנסיה החודשי שלו מבוסס

למאמר המלא »
דילוג לתוכן