איך עובד שוק ההון

שוקי ההון הם שווקים פיננסיים שבהם ניתן לרכוש ולמכור ניירות ערך חוב לטווח ארוך (למשל שנים של ניירות ערך), בניגוד לשווקי כסף בהם ניתן לרכוש או למכור ניירות חוב לטווח קצר בלבד. בבורסות מוסדרות, שוקי ההון מכונים לעתים קרובות שוקי מניות, בניגוד לניירות ערך חוב (אגרות חוב, ניירות ערך בריבית קבועה, נגזרות כסף ושוקי סחורות). חברות פיננסיות המשתתפות בשווקים פרטיים וציבוריים כוללות בנקים להשקעות, חברות הון פרטיות וחברות הון סיכון, בניגוד לברוקרים וסוחרים בבורסות ציבוריות.

שוק ההון

הוא שוק פיננסי המאגד קונים ומוכרים למכירת מניות, אגרות חוב, מטבעות ונכסים פיננסיים אחרים. זוהי מערכת פלטפורמה או פלטפורמה המעבירה הון למשקיעים שרוצים להשתמש בהון העודף שלהם או לחברות הזקוקות להון למימון פרויקטים או השקעות שונות. שוקי ההון מאפשרים לחוסכי נכסים להשתמש בהם למטרות יצרניות ארוכות טווח, כגון חברות או ממשלות המבצעות השקעות ארוכות טווח.

שוקי ההון

המכונים גם שווקים פיננסיים, מחברים בין אנשים וחברות-חברות וממשלות-לכסף ולהון כאשר הם או חברה זקוקים לו. שוקי ההון מאפשרים לסוחרים לקנות ולמכור מניות ואיגרות חוב, מה שמאפשר לחברות לגייס כספים כדי לצמוח. חברות יכולות להפחית את הסיכון ואת העלות של רכישת הון פיננסי מכיוון שיש להן שוק אמין למימון עצמן.

למשל

שוק המניות הוא סוג של שוק הון המסייע לחברות הזקוקות למשקיעים למצוא אנשים ומוסדות עם כסף להשקעה. ניתן לגייס הון פיננסי בשוקי ההון בשתי דרכים-על ידי מכירת אגרות חוב או הלוואות לחברות הניתנות לפירעון בריבית במועד מאוחר יותר, או על ידי מכירת מניות הניתנות למכירה תמורת בעלות חלקית בחברה. לווים ומנפיקים מגייסים כסף בשווקי הון החוב על ידי מכירת אגרות חוב או הלוואות נסחרות למשקיעים – חברות, בנקים וממשלות.

מטרת שוק ניירות הערך

היא שחברות ירכשו הון השקעה. בורסות ושוק המניות שוק מניות הוא פלטפורמה המאפשרת לחברות להנפיק את ניירות הערך שלהן למשקיעים ומאפשרת החלפה נוספת של ניירות ערך אלה בין קונים למוכרים. היא מורכבת מכמה בורסות כמו בורסת ניו יורק (NYSE) (קרא עוד על שוקי אגרות חוב, שווקי אופציות ושוקי הון).
למידע נוסף על איך עובד שוק ההון ניתן לבדוק כאן: investclub.co.il

עבור עוד פרטים מורחבים בנושא של איך עובד שוק ההון וכתבה בגלובס מומלץ לבקר ב- globes.co.il

מאמר זה עוסק בתוכן שוק ההון

הוא מונח המשמש לתיאור שוק של מזומנים והשקעות, בורסה שבה רוצים מי שמחזיק נכס לקנות אותו. שוקי ההון מהווים מקור כסף חשוב לחברות שאת ניירות הערך שלהן ניתן לסחור על ידי מפקחים, והן יכולות לסחור ולמכור את איגרות החוב שלהן למשקיעים. השוק מפגיש בין ספקים מחפשי הון ומציע להם מקום להחלפת ניירות ערך.

בשוק הראשוני

המשקיעים רוכשים מוצרים פיננסיים ממוסדות היוצרים אותם, כגון חברות המנפיקות מניות או מוסדות המנפיקים אגרות חוב. בשוקי ההון הכסף של משקיעים בודדים (משקי בית) מושקע בחברות באמצעות מניות או אגרות חוב. בעוד שווקי הכסף נסחרים באגרות חוב לטווח קצר, שוקי ההון גם סוחרים במניות ובאג"ח.

חברה לווה משוק ההון העיקרי

כדי להשקיע הון פיזי נוסף, וזה טוב שניתן להשתמש בו כדי להגדיל את הכנסות החברה. הון חדש מגויס באמצעות מניות ואיגרות חוב שהונפקו על ידי משקיעים ונמכרות בשוק הראשוני, וסוחרים (משקיעים) קונים ומוכרים ניירות ערך אלה באחד משוקי ההון המשניים שבהם גייסה הון חדש על ידי החברה. בשוק המניות משקיעים מחליפים הון במניות בחברה.
למידע מורחב בנושא של קורס שוק ההון של ביג שוט ואיך עובד שוק ההון עליך לגשת לאתר bigshotnews.net

הגופים העיקריים המבקשים לגייס כספים ארוכי טווח בשוק ההון העיקרי הם ארגונים בבעלות המדינה (מקומית

מקומית ולאומית) ויזמים. חברות שמגייסות הון עצמי באמצעות שידול השקעות פרטיות ממשקיעי הון סיכון ומשקיעי הון סיכון עשויות לגייס סכומים גבוהים באמצעות הנפקת מניות כדי לצאת לראשונה לציבור. השוק העיקרי מיועד אך ורק למשקיעים מסוימים הרוכשים ניירות ערך (מניות) של החברה.

בורסות אלקטרוניות ומסחר במהירות גבוהה פירושו שתזמון המסחר אינו תלוי יותר ברצי תיווך המרוצים על רצפת השוק

אך הנחת היסוד של השווקים היא השקעה בחברות כדי שיוכלו למכור מוצרים לצרכנים ולצמוח מקומית. בורסות ושווקים ראשוניים מסייעים לקבוע את שווי החברה על ידי הצגת מניותיה בפני קבוצת משקיעים המשתוקקת לממן את השלב הבא שלה. לבורסות אלקטרוניות כמו נאסד"ק יש שווקים משניים, ומשקיעים רגילים בהון ואג"ח יכולים לסחור בשווקים אלה.

נניח שחברה

למשל ABC, זקוקה להון כדי להרחיב את עסקיה ומתכננת לגייס את הכספים הדרושים על ידי הנפקת ניירות ערך חדשים בשוק הראשי. המשקיעים עשויים להחליט בכסף שהושקע בניירות ערך שהונפקו בבורסה שהם רוצים למכור את ניירות הערך שלהם למשקיעים אחרים בשוק המשני.

הם יכולים לגייס את ההון הנדרש בבורסה (בורסה) או בשוק האג"ח

שוקי ההון מספקים הזדמנויות מימון בסיסיות המשפיעות על אנשים בדרכים רבות, החל ממיזם עסקי ועד הרחבת עסק קיים, ומספקות הזדמנויות השקעה לאנשים המתכננים את עתידם. על פי מאמר שפורסם בשנת 2012 ב"פייננשל טיימס ", קרנות גידור עושות את רוב עסקיהן לטווח קצר בחלק גדול משוקי ההון, כמו בורסות בריטניה וארה"ב, מה שמקשה עליהן לשמור על התשואות הגבוהות שהן מרוויחות ממסחר. עם משקיעים אחרים ומתוחכמים יותר.

פיננסים
חן כהן

מה לשאול יועץ השקעות?

שאילת השאלות הנכונות יכולה לעזור לך להפיק את המרב מיועץ ההשקעות שלך. חשוב לשאול שאלות לגבי כישוריו, הניסיון, שכר הטרחה ושיקולים חשובים נוספים של היועץ

למאמר המלא »
פיננסים
חן כהן

מה המשמעות של פנסיה

מהי פנסיה? פנסיה היא סוג של תוכנית פרישה המספקת הכנסה קבועה לאנשים כאשר הם יוצאים לפנסיה. סכום הכסף שמקבל מישהו בתשלום הפנסיה החודשי שלו מבוסס

למאמר המלא »
דילוג לתוכן